Ordu Doğa Sporları Derneği Üyeleri Topçam'a Geldi

Çocukluğu Topçam'da geçmiş olan Ebru,nun telefondaki sesi, anılarımızda kalmış olan günleri anımsattı. Babasını sordum hemen. Sağlığı iyiymiş ama halen sigara içiyormuş. Doğa seven bir grup arkadaşıyla Topçam'a gelmek istediklerini söyleyince, oyun için bahane arayan çocuklar gibi sevindim. Telefonumu Ordu Doğa Sporları Derneği'nin başkanı İbrahim Kantekin'e verdiğini, benimle görüşmek istediğini söleyince, Yeşilce ve Topçam Yaylaları Turizm Merkezi'ni tanıtmak için yıllarca verdiğim mücadelenin ürünlerini derlemeye başladığımı anladım.

Yamaç paraşütçülerini, motorlu paraşütçüleri, mağaracıları, Fotoğraf Sanatı Kurumu üyelerini, heykeltraşları biz davet etmiştik ancak, Ordu'lu doğa severler kendiliğinden gelmek istiyordu.

Derneğin 50 kişilik üyeleri önce Topçam Barajı'na geldiler. Sabah kahvaltılarını Topçam Kahvehanesinde yapatıktan sonra, saat 10 da Alanbaşı mevkiinden geçip, Ergenköy'e ulaşıldı. Kapan Burnu'nu geçip, Deliibrahim'e doğru yürürken, konukların mutluluğu gözlerinden okunuyordu. Doğa yürüyüşçüleri için orta zorlukta sayılan parkuru yarıladığımızda saat 12 yi çoktan geçmişti.

Birkaç kez dinlenme molasından sonra Tastepe Değirmeni mevkiine varınca, Muzadere deresinin coşkunluğu, şelaleye ulaşmamızda zorluk çıkaracağını anladık. Başkan İbrahim Kandemir ile kısa süreli bir çevre incelemesi yaptıktan sonra, ikinci şelaleye ulaşmanın olanaksız olduğunu ancak, Gelin Tülü Şelalesi'ne ulaşabileceğimizi anladık .

Kar sularının coşkunluğu, şelaleye farklı bir güzellik katmıştı. Fotoğraf makinelerinin deklanşör şıkırtıları Gelin Tülü Şelalesi'nin göl yüzeyinde çıkardığı seslelere karışıyordu. Grubun üyelerinin hayli yorulduğunu anlayınca, kısa yoldan Muzadere çayırlarına, oradan da Muzadere Kilisesine ulaşmaya karar verdik.

Saat 15 olmadan, öğle yemeğini Kilisenin bahçesinde yedikten sonra; önce Papar'a, ardından Tastepe'ye yürüdük. 10 km lik parkuru 3 saatte tamamlamıştık.

Yeni ve farklı yerler keşif ettikleri için konuklarımızın mutlu olarak ayrıldıklarını sanıyorum.

Ben de nitelikli, seçkin ve doğa sever insanlarla bir gün geçirerdiğim için mutlu oldum.

Teşekkür ederiz Ordu Doğa Severler Derneği yönetici ve üyelerine.