İSVİÇRE - LUGANO

Lugano gölünnün kıyısındaki 'Camping Paradiso' adlı kamp yerine çadırımızı kurduktan sonra Nerro d’Avola Sicilia marka şarabı alelacele açtım. Alp dağlarının dağ-göl ikilisinin muhteşem görünümlerini fotoğrafladıktan sonra pahalı ekmek dilimlerinin arasına ucuz ama nefis İsviçre peynirini sıkıştırarak akşam yemeğimizi yemeye başladık. Gölün öteki kenarına doğru gök gürültüleri arasında kara bulutlar alçalmaya başlayınca, nefis mis kokulu Türk çaylarından bir türlü uzaklaşmayı beceremeyen eşim de bir kadeh kırmızı şaraba hayır diyemedi. Birkaç kare günbatımı fotoğrafı çekmeye çalışırken kara bulutların bereketleri üzerimize bardaktan boşalırcasına dökülmeye başladı. 'Demek ki Alp dağları buymuş' diyerek çadırımızın ılıman limanına sığınmaya çalıştık.

Sabahın huzur verici sessizliğini bozmadan usulca derlenip toparlanıp İsviçre'nin İnterlaken bölgesine ulaşmak için yola koyulduk. Kamp yerinin temiz, düzenli ve huzur verici ortamından öylesine memnun kalmıştık ki 'Helal olsun adamlrın aldığı 48.80 CHF na' diyerek yolculuğumuza devam ettik. 11.06.2012

Alp Dağlarını geçmek için 1980 yılının eylül ayında hizmete açılan 16.4 km uzunluğundaki Gotthard Karayolu Tüneli'ni tercih etmememizin nedenini açıklamaya gerek yoktur herhalde. Denizden yükseltisi 1100 m civarında olan tünel girişinin üzerindeki yamaçlardan kıvrımlar yaparak yükselen yol kenarında fotoğraf çekmek için birkaç kez mola verdik. 2100 m yükseltideki seyir alanına ulaşınca bizi karşılayan fırtınadan ne vadiyi seyredebildik ne de ağız tadıyla birkaç kare fotoğraf çekebildik. Hani derler ya 'Bir de Dağın Öte Yüzüne Bakmalı' . Alp Dağlarının kuzey yamaçlarındaki vadi boyunca akan ırmağın, kara ve demir yolları ile yamaçlara kurulmuş yerleşim yerlerinin görünümü insanı büyülemeye yetiyordu.

Söylemeden geçsem sıkıntıdan çatlarım herhalde. Bir de İçanadoludan Adana'ya geçerken Gülek Geçidi ve Toros Dağlarının yürekleri acıtan durumuna bakınız. Doğu Karaadeniz Bölgesindeki Melet, Aksu, İkizdere, Yağlıdere, Fırtına gibi ırmakların çevresine bakınız. Yaylaların talanına bakınız...

Neyse... Bizim sitenin adı 'www.apolitize.com' yani yazı ve fotoğraflarımız apolitik, biz de apolitize olmalıyız...